Als opvang zien wij ons als mede-opvoeder van de kinderen die wij ontvangen. Daarom zijn wij graag in contact met onze ouders.
Dit gebeurt tijdens opvangdagen bij het brengen en ophalen, maar ook gedurende de dag zijn wij bereikbaar via de Bitcare-app waarbij het team je op de hoogte houdt van je kindje.
Als ouder ontvang je maandelijks een nieuwsbrief waarin wij je informeren over het reilen en zeilen binnen de opvang. Je wordt geïnformeerd over bijzonderheden, het thema en nieuwe medewerkers worden voorgesteld. Lees hieronder meer:
Nieuwsflits
Als ouder ontvang je maandelijks een nieuwsflits waarin wij je informeren over het reilen en zeilen binnen de opvang. Je wordt geïnformeerd over bijzonderheden, het thema en wij delen leuke inspiratie en tips voor thuis.
Oudergesprekken
Het brengen en ophalen zijn vaak korte momenten. Daarom bieden wij twee keer per jaar oudergesprekken aan waarin je wordt uitgenodigd om over je kind te praten. Graag horen wij hoe je de opvang ervaart, wat je wensen en verwachtingen zijn en delen onze ervaringen. Ook vertellen wij hoe wij de ontwikkeling van je kind zien en gaan daarover in gesprek.
Borrel
Een a twee keer paar jaar organiseren wij vrijblijvend een borrel waarin ouders elkaar kunnen ontmoeten en elkaar, het team en de kinderen beter leren kennen.
Tafelgesprekken
Zowel ouders als wij van Team Vrolijk vinden het belangrijk dat ouders kunnen adviseren bij onderwerpen betreffende de opvang van hun kinderen.Vrolijk heeft jaarlijks oudergesprekken waar betrokken ouders in een informele sfeer bij elkaar komen om advies uit te brengen over belangrijke onderwerpen die op dat moment in de kinderopvang in het algemeen, of specifiek bij Vrolijk aan de orde zijn. Zij brengen advies uit aan de houdster. Zo blijven we alert en blijven wij werken aan kwaliteit van opvang voor de allerkleinsten onder ons.